دفاع از پايان نامه ای دیگر

عنوان : فلسفه‏ آزمایش علمی

 

دانشجو: احمد پارسائی

استاد راهنمای اول :  دكتر موسی اکرمی

استاد راهنمای دوم :  دكتر ابوالفضل كياشمشكي

استاد داور داخلي : دکتر حسن خداورديان

استاد داور خارجي : دكتر امیر مازیار

تاريخ و زمان :  دوشنبه 30/11/1391 ساعت 13 الي 15

مكان : دانشگاه امیرکبیر، ساختمان فارابی، طبقه سوم

پی نوشت: از همه دوستان و عزیزانی که حتی از راههای دور آمده بودند، صمیمانه تشکر می کنم و آرزوی موفقیت روزافزون کلیه دوستان را دارم. (پارسائی)

ادامه نوشته

دفاع از پايان نامه كارشناسي ارشد

عنوان : جایگاه معرفت شخصی در معرفت علمی نزد

مایکل پولانی

 

دانشجو: مریم سادات جوادیون اصفهانی     

استاد راهنما :  دکتر مهدی نسرین     

استاد راهنما :   دکتر مرتضی صداقت

استاد مشاور :  آقای مجید داودی بنی

استاد داور داخلي :  دکتر کیاشمشکی

استاد داور خارجي : دکتر شیرازی

تاريخ و زمان : دوشنبه 30/11/1391 ساعت 17 الي19

ادامه نوشته

ترم دوم 91-92 امیرکبیر

دروس ارائه شده گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی‌تکنیک تهران) در نیم‌سال دوم 92-1391 به قرار زیر است:

 

فلسفه علم 2                 دکتر مقدم حیدری                        يکشنبه 11-8

فلسفه غرب                   دکتر کرمي ورنامخواستي              دوشنبه 10.30-12 و سه شنبه 8-9.30

فلسفه زبان                  دکتر صداقت آهنگري حسين زاده     دوشنبه 8.30-10 و سه شنبه 18-19.30

منطق عمومي 1              دکتر حاجی ابرهیم                    سه شنبه 10-12

فلسفه اسلامي 1           دکتر کیاشمشکی                    سه شنبه 12.30-15.30

 

این ترم، از بقیه دروس خبری نیست!

پی نوشت:

ا/ فلسفه غرب برگزار نمی شه
2/ فلسفه علم 2 هم با دکتر شیخ رضایی برگزار میشه

جلسه سخنرانی فلسفه علم

موضوع جلسه: دکتر فرانکشتاین و مساله روح و حیات: نگاهی به جدال بر سر مساله حیات در اروپای قرن 19



ارائه‏ دهنده: خانم مهدیه توکل (فارغ التحصیل رشته فلسفه علم از دانشگاه اورگان)



زمان : دوشنبه 16 بهمن 91، ساعت 10 صبح


مکان : دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ساختمان فارابی، طبقه سوم، اتاق 309



خلاصه موضوع : نيمه دوم قرن 18 ميلادي شاهد اقبال فيلسوفان طبيعت و پزشکان به مساله حيات و تمايز بين موجود زنده و غير زنده بود. مجموعه نظرات مطرح درباره حيات در دو دسته کلي مادي گراها و مخالفان آنها که حيات گرا خوانده مي شدند جا مي گرفت. با آغاز قرن 19 و رواج نظريات شبه علمي و نمايشهاي عامه پسندي در مورد احياي مردگان با استفاده از نيروهاي رمزآلودي چون الکتريسيته و مغناطيس، بحث و جدل بر سر مساله حيات به ميان مردم کشيده شد. جدال بين نظريه هاي رقيب در فاصله سالهاي 1815 تا 1820 به اوج خود رسيد و تاثيرات مهمي بر حوزه هاي فلسفه و دين و ادبيات به جاي گذاشت. اين جريان که امروزه با عنوان "Vitalism Debate" يا "Vitalism vs. Mechanism Debate" از آن ياد مي شود، يکي از جذابترين اپيزودهاي تاريخ علم است که در آن علم و فلسفه و دين و ادبيات و هنر در تعاملي جالب اما پرتنش به هم مرتبط مي شوند.